分類 > 英語・フランス語
Observations From the Japanese EFL Classroom
A5判・155頁・定価3080円(税込)
2014年09月発行
ISBN978-4-8301-1259-1
在庫: 有 ※ 2023年11月現在
Gary Dendo
日本の大学におけるEFL(English as a Foreign Language)の状況を研究した一冊。25年間、日本の大学における英語教育に携わってきた中で直面した課題を指摘し、どのような解決策があるかを提案する。
[戻る]
目次
Introduction
Section 1
The Effects of Peer Monitoring on First and Target Language Use During Task Performance: An Action Research Project
Chapter 1: Introduction
Justification and Rationale of the Study
Some Key Issues
Key Constructs
Chapter 2: Literature Review
Why Peer Monitoring?
L1 versus L2 Use in the Classroom
L2 Acquisition and Classroom Interaction
Summary
Chapter 3: Method
Action Research
Research Questions
Participants
Procedure and Data Collection
The Tasks
Additional Data
Formal Preliminary Observation
Chapter 4: Analysis
Overview
Quantitative Analysis
Summary of Standard Deviations
Qualitative Analysis
Questionnaire Results
Analysis of Questionnaire Results
Summary of Monitor Comments
Chapter 5: Conclusion
Discussion
Pedagogic Implications
Further Research
References
Appendix A
Task-Related Materials
Appendix B
Sample Transcriptions
Section 2
Promoting Negotiation of Meaning and Pushed Output in Japanese University EFL Classrooms
Section 3
Cooperative Learning and Its Role in Japanese University EFL Classrooms
[戻る]
当社は、大学・専門学校などの教科書・参考書を主に出版している出版社です
人文・社会・自然科学・教育・保健体育・芸術に至るまで、多種多様な書籍を出版しています
また、学術研究論文や歌集など自費出版も手掛けています
書店・取次店様専用の
注文ページです
こちらから
ご注文ください
あなたの原稿を
本にしてみませんか?
教科書企画・自費出版
受付中!!
簡単な入稿からの
手順を紹介しています
お気軽にご相談ください
画像データの
入稿方法などを
紹介しています
ご一読ください